vrijdag 23 augustus 2013

Thank you Florida

Woensdag 21 augustus
De wekker gaat, dit is de dag waar je heel lang niet aan wilt denken maar weet dat het toch komen gaat...
de dag van vertrek.
We eten nog een heerlijk ontbijt in de villa, wat smaakten de eggo's, scrambeld eggs, bacon, white mountainbread en jus d'orange van de Publix weer lekker.
We halen de bedden af, ruimen de zwembadspulletjes op in de garage. Dan zetten we de wasmachine,droger en vaatwasser aan en zo spoelen alle sporen van ons verblijf weg. We hebben het hier erg naar ons zin gehad, een hele leuke plek om te verblijven zo midden in de mooie natuur van Florida, lekker rustig in supermarkten en restaurants en toch bv de gezellige drukte van Orlando op een dik uur rijden afstand. Om 1000 uur staan we bepakt en bezakt buiten de deur en schuiven we de bagage zo de GMC in, ook een top wagen. Isabelle komt al aangereden om het huis schoon te maken en wuift ons de straat uit...
bye bye leuk huis.
We hebben de hele dag de tijd om in Miami te komen, de vlucht vertrekt om 2045 uur. Voordat we vliegen gaan we nog even terug naar het Hotel in Miami, ik kwam er gisteren met inpakken achter dat we de ballerina's van Noa kwijt zijn geraakt... helemaal niet gemist tijdens deze flipflop vakantie. Na wat de e-mailen en bellen zijn ze terecht in het hotel van de 1e nacht. We komen niet meer bij, we halen ze op hoor na 3 weken :). Onze eerste stop vandaag is Celebration, we kunnen toch niet een vakantie zonder haha. Heerlijk buiten op het terras van de Starbucks koffie gedronken met een plak lemon cake erbij. Even rondom het meer gelopen, de schommelstoeltjes en marketstreet.

In de Market Street Gallery kopen we nog een klein kerstpoppetje voor in de boom. Ook dit jaar kunnen we niet kiezen tussen de huizen, we komen er volgend jaar weer op terug :)

De Tomt wordt weer aangezet en via de 417 rijden we rond 1 uur weer richting Florida's Turnpike, maar eerst nog even tanken bij Racetrack. Het blijft een saaie weg die turnpike maar we moeten nu eenmaal van a naar b. Alle weertypes komen voorbij, we maken nog een stop bij de vrienden van de Macd in Ft Pierce, tanken nog in de buurt van Palm Beach en zo wordt het al snel 5 uur, de tijd dat wij bij het hotel wilden zijn om ons daar ook om te kleden. So far so good, maar Miami heeft besloten vandaag  eens lekker in de file te gaan staan, wegen af te sluiten enz. De zenuwen krijg je van zoiets, we verliezen bijna een uur ( waarin we lekker rustig aan wilden doen, nog een kleine stop bij de Walgreens om de hoek hotel Miami voor pilletjes en een cremetje.. dat is dus niet meer gelukt) Ik schiet het hotel in voor de ballerina's, gris ze uit de man zijn handen, wel netjes thnak you so much gezegd, we scheuren de 836 weer op om de 1e afslag naar het vliegveld te nemen. Car rental level 1 zit Alamo. We draaien wat rondjes en zetten de auto netjes in de rij, jeetje waren we hier ook 3 weken geleden???
Bonnetje klopt, we moeten nog betalen dus geen 0 bon deze keer. Dan is het een tocht om met de bagage naar de vertrekhal te komen, via de MIA mover komen we aan en zoeken bij welke gate/concourse we moeten zijn, het is E. daar zit BA gelukkig direct op de hoek waar we aankomen lopen. We checken in, er is nagenoeg geen rij ( gelukkig) en de bagage is keurig onder de 23 kg gebleven. Dan gaan we door de douane, hier ook geen rij dus halen we weer wat tijd in.... We lopen eigenlijk meteen naar E8 waar onze vlucht naar Londen vertrekt. Wat een ouderwets deel van het vliegveld, het is er warm en weinig gezelligheid, maar ja de automatische piloot van terugreizen staat al aan en dan weet je eigenlijk niet meer hoe of wat!
Halen nog wat sandwiches voor nu en onderweg, kleden ons om en de lange broeken gaan weer aan. Dan is het al snel boarden, we zitten op rij 46 in een bomvolle boeing 747. We vertrekken rond 2100 uur voor een vlucht van 7 uur 52 minuten. We kijken films en hebben veel onze ogen dicht maar of dat slapen is ... tegen de klok van 1000 uur landen we op Londen Heatrow en hier ook weer een heel traject af te leggen, wat een enorm groot vliegveld, roltrap op en af, een people mover in, controle paspoorten en dan staan we weer in een enorme rij voor de .... veiligheidscheck... die hebben we toch in Miami al achter de rug... tuurlijk gaat onze rij als een slak maar de klok niet. Echt alles moet in bakken en er wordt vooral op de liquids gelet. Ook onze groene trolley is de pisang, die verdwijnt op een aparte band voor extra controle pffff.
Wij al ongeduldig vragen of we de trolley meekrijgen want we moeten echt door... no no. Voor ons 2 nederlandse jongens, ook hier de trolley open en werkelijk alles gaat eruit en wordt gecontroleerd, ik zie de bui al hangen... Dan is er ook nog een wisseling van de wacht en weer wachten en vragen, maar geen hulp onze kant op, er wordt ons nog eens duidelijk gemaakt dat als we te laat komen dat dit onze eigen schuld is... zeg maar niets meer het heeft geen zin bij deze zeer onvriendelijke mensen ( zachtjes uitgedrukt).
Dan is het zover, de trolley mag open, alle spullen op het laatst ingepakt en breekbaar komen voorbij, ze doet het gewoon tergend langzaam dit *wijf. Wat het probleem was, de I-pad zat in het zijvak, stom hoor en sorry maar daar zat ie in de USA ook al. We proppen alles er weer in en gaan als een speer richting A22, we kunnen nog inchecken, gelukkig want we zijn het zat. Ook deze vlucht volgeboekt en hoe irritant als je iemand voor je hebt die voor vertrek al direct in de legstand gaat, ik moest er wat van zeggen en dan heb je direct ruzie.. lontjes worden korter naarmate je naar huis reist zeggen we maar. Na 45 minuten staan we weer op Hollandse bodem rond 1400 uur, Gate 26 dus weer een stuk aan de wandel naar de bagageclaim. Gelukkig komen de koffers vrij snel en staan we 3 kwartier na landing buiten en wacht opa ons op.

We zijn weer thuis na 3 meer dan heerlijke weken Florida, wat een super fijne tijd hebben we (weer) gehad. Dit jaar zijn we alleen in de staat Florida gebleven. De eerste week rondrijden en dan twee weken in een villa is ons goed bevallen. Miami is een bruisende stad met een steeds mooier wordend downtown. De rit naar en verblijf Key West was echt de moeite waard, een heerlijk relaxte sfeer op het eiland. Ft Myers en omgeving vonden wij ook erg mooi, zeker ook voor een eventueel langer verblijf. Een hotel op het strand is altijd top. De villa Inverness een prima verblijf, schoon, ruim en van alle gemakken voorzien. De omgeving is is totaal anders dan SW Florida maar dat maakt het juist zo apart. Mooie natuur, de rust, stil gestane dorpjes :) en toch de actie van Orlando en eventueel Tampa op redelijke afstand.

Om de heimwee tegen te gaan maken wij altijd weer nieuwe plannen maken voor de volgende vakantie. Heerlijk zo'n lange voorbereiding, we gaan de andere blogs lezen en ik wil graag de Molenschotjes, Anita en Saskia bedanken voor hun trouwe reacties, erg leuk. Voor jullie ook succes met de nieuwe plannen, we houden contact!!
                                               THANK YOU FLORIDA

1. Zo wat een spannende terugreis!!!
    Maar wat hebben jullie een heerlijke vacantie gehad.
    Ook wij hebben lekker meegenoten, want wat is het toch leuk om elke morgen met een bakkie thee de blogs te lezen!!
    En hopenlijk kunnen we volgend jaar elkaar weer volgen:)
    Wij zijn al weer bezig met de voorbereiding zo leuk.
    Heel veel groetjes de moolenschotjes

2. Haha, die ballerina's pas na 3 weken missen. Dat was nog even stressen op de terugweg zeg, soms kunnen ze zo moeilijk doen met die controles.
    Welkom thuis en bedankt voor je leuke blog, ik vond het leuk om jullie te volgen en jullie hebben een super vakantie gehad.
    Tot een volgende keer.

3. Ik weet precies wat je bedoelt met die mensen die hun stoel meteen naar achter gooien. Ik snap dat dus echt niet hoor, zo asociaal!! Dat met die schoenen.....ik heb hier thuis me rot gezocht naar de schoenen van Laura die ik dus echt meegenomen had naar Florida, daar niet gebruikt, en thuis niet te vinden. Zaten in een zijvak van het koffer hmhm!!
    Ik heb genoten van jullie blog en leuke tips opgedaan. Zelf zijn we weer bezig met volgend jaar, ik hoop dan ook weer jouw blog te kunnen lezen. Bedankt!!