vrijdag 2 augustus 2013

Miami to Key West

Donderdag 1 augustus
Tussendoor best lekker geslapen maar je ziet de uren voorbij komen, rond 6 uur eens opgestaan, er 'moet' online ook nog wat gebeuren, app'en met het thuisfront en bloggen. The Wallstreet Journal werd onder de deur geschoven... we moeten de economy zeker een handje helpen.
Allemaal onder de douche en naar de ontbijt ruimte, er is van alles te pakken, eggs, french toast, yoghurt, fruit en bagels. We eten lekker buiten, de zon schijnt en er staat een heerlijk windje. Dan de rest inpakken en uitchecken, rond half 10 rijden we weg... met hulp van de TomTom zitten we meteen fout, gelukkig hebben we altijd de ouderwetse kaart nog :)
Zo komen we toch op de Florida Turnpike South, Key West here we come. In de buurt van Florida City maken we een heerlijke Starbucks koffie stop ( bedankt pap en mam ).

Er is van alles te zien onderweg, het geeft een echt Caribisch sfeertje op de eilanden. Bij Islamorada gaan wij op zoek naar het Morada Bay cafe, nou de info van alle blogs is helemaal kloppend, wat een mooie plek, als wij er zijn is het nagenoeg leeg en schieten de ene  foto na de andere, een leguaan komt ook even naar ons kijken... weer toeristen op z'n strandje.

Tijd voor lunch, we eten lekker een caprese sandwich. chicken fingers en watermeloen. Inmiddels zit het terras behoorlijk vol, dus de timing was helemaal prima. Demi had gisteren al een compliment over haar hoedje, vandaag is het weer haar skirt, euh bedoeld u mijn short... oh nee skirt is rokje en toch echt van Demi haha.Noa en ik kijken elkaar aan... en wij dan, nou ja wie weet morgen een compliment voor ons.
Volgende stop is Bahia Honda State Park, voor het onderhoud betalen wij usd 10 toegang. Even een wandel en fotomomentje, alhoewel de zee er heeeel aantrekkelijk uitziet bij de temperatuur van 34 C, maar wij moeten verder...

Key West is het einddoel. Snel hebben we het hotel BW Hibiscus gevonden, het ziet er allemaal goed uit, kamer 221 met view at the pool. Spullen neerzetten en hup weer op pad.
Vanuit het hotel kunnen we zo Duval Street oplopen en uitlopen... een aardige wandeling maar met al die leuke winkeltjes is dat geen straf hoor. De eerste souvenirs hebben we snel in de pocket, had al eerder op een blog zo'n leuk knallend broekje met Key West erop gezien voor Noa, leuke tip :).

We gaan ook de frozen yoghurt proeven bij Swirlicious, wat een leuke frisse zaak, allerlei smaken ijs, ik proef Elvis ( banaan met pindakaas jammie hoor) de meiden en Wick nemen een bak met verschillende smaken en strooien er nog allerlei lekkere dingen op ( denk aan smarties, nootjes, fruit ) de bakjes worden dan gewogen en je betaald per onz.

Winkeltje in, winkeltje uit en hebben leuke fotomomentjes. We zijn op weg naar Mallory Square voor de sunset... maar eerst nog wat eten .... een hoop keuze maar eigenlijk hebben we allemaal niet veel trek. De keuze valt op het Hard Rock Cafe, even wachten met de bieper en na ong 10 minuten kunnen we naar binnen.
Demi heeft bijna de hele zaak doorgelopen ooh en aah wat zie ik allemaal... Nirvana is helemaal in blijkt.
Noa tekent haar eigen Rockstar en we eten de bekende Nachos, Bruchetta en Caesar Salad en met de nodige refills rollen we de zaak uit... op naar de Sunset, maar helaaaaaaas net te laat aangekomen op de volle square waar iedereen zijn kunstje doet.
We kijken nog wat rond en gaan weer richting Duval Street. Demi heeft helaas heel erge buikpijn gekregen( teveel refills ben ik bang..) dus de wandelpas gaat er stevig in en na de nodige toiletstops komen we weer bij het hotel. Jammer geen winkeltjes meer in en uit, wel wat leuke bandjes horen spelen onderweg, travestieten gezien, een vergane discoganger met muziek en lampjes op zijn fiets, tja alles kan op KW. Snel onder de douche... pfff even opfrissen en bijkomen, het was een heerlijke dag vandaag.

1. Ooohh wat ziet het er allemaal mooi uit daar. Prachtige foto's hebben jullie gemaakt, net stranden uit de bounty reclame van vroeger (voor wie ze nog kent!!).
    Have Fun!!

2. Zo wat een heerlijke dag mooie foto's op morada bay !
    Als ik de plaatjes zie krijg ik al heimwee.
    Lekker genieten op key west het is daar super.
    Groetjes de moolenschotjes wij gaan jullie volgen!!